Tuesday, December 7, 2010

Dah nak masuk tahun baru ek?

Salam

Minta maaflah bai, bapak lama gua tak update dalam blog ni kan?. Eleh, mintak maaf pun bukan lu orang amik port kan?.

Gua lama tak update blog ni sebab ada satu benda besar berlaku dalam hidup gua sebagai seorang mat rempit.

Gua eksiden!. Eksiden yang kalau lu orang ada masa tu, tengok motor gua. Mesti lu orang cakap gua dah mati bai!. Lu orang bayangkan motor gua tahap barai dia memang superb. Dengan motor terpotong dua. Tayar berlipat jadi lapan.

Gua?.

Walaupun hidup tapi memang gua barai. Kaki kiri gua patah. Tangan gua dua-dua jahanam!. Patah juga. Nasib baik muka kacak gua ni tak barai teruk sangat. Takat calar-balar macam Rambo lepas perang aje. Kira masih macho lagilah!. Keh keh keh.

Merana gak gua dalam lima bulan. Tiga bulan gua dok dalam sepital. Mak dengan bapak gua ulang-alik dari rumah kakak gua. Nak harap adik beradik lain?. Macam haram, mentang-mentang gua ni kerja tak best macam derang. Semua tak nak amik port, takut duit derang habis tanggung gua. Butohlah!.

Member opis pun semua pakat ngeri jek tengok keadaan gua. Nasib baik insurans opis gua dah join, dapatlah kaver duit caj hospital yang bapak mahal. Boleh pergi haji balik hari bai untung dia!.

Yang bestnya. Ada sekali tu, masa gua masih dalam hospital. Diya ada datang. Sorang-sorang aje walhal tengahari tu dia datang dengan Olin.

"Awak" lembut aje gua dengan suara dia. Masa tu gua ingat gua dah mati, ada dalam syurga. Pelan-pelan gua bukak mata. Nampak Diya tengah kesat mata. Diya menangis beb!.

Gua cuba bersuara tapi di halang oleh jari telunjuk Diya. Memang dah sebiji macam dalam cerekarama dah!.

Gua buat isyarat suruh dia bertenang sambil gua cuba bagi signal suruh dia rapatkan badan ke badan gua tapi Diya buat bodoh jek. Melepas gua nak rasa "spotlight" dia!. Sakit-sakit pun, nafsu gua menten. Dalam gua tengah syok dilambung angin asmara kononnya. Diya bangun terus blah, sebelum blah dia pusing belakang mengadap gua.

"Lain kali bawak motor laju-laju lagi ek?". Gampang minah ni, memang nak kenakan gua rupanya. Tunggulah aku dah sihat. Lembik kau aku kerjakan nanti!.

Itulah dia. Tak best mana pun cerita gua eksiden ni kan?. Sekarang, gua dah ok, dah boleh merempit balik macam biasa cuma sekarang ni gua merempit pakai motor kriss abah gua yang dah nak barai ni. Jatuh status gua sebagai rempit tersohor!. Kah kah kah!.

Jumpa lagi geng.

No comments:

Post a Comment