Wednesday, June 9, 2010

"First time"

Salam

Gua pun tak tahu apasal gua buat blog macam ni, nak kata gua ni berjiwa penulis, takat tulis surat nak minta kerja, gua tahulah. Lain-lain benda, haram gua tak amik port pun.

Ni semua gara-gara Diya. Diya ni awek IT tempat gua kerja. Boleh tahan awek ni, manis muka, mulut kecil, bibir terbelah, putih melepak cuma otak dia senget sikit. Kalau Diya baca ni, mampus gua kena luku.

Diyalah yang beriya-iya suruh gua buat blog, sebabnya, kalau gua ada masalah, memang Diya ni ler tempat gua lepaskan segala perasaaan yang tersimpan dalam hati gua. Baik gua tengah panas ker, tengah sejuk ker, tengah dilambung ombak ker, Diya ni lah yang setia tadah telinga. Gua syak Diya dah bosan denganr gua punya kisah keluh kesah ni, tu yang dia suruh buat blog.
Diya kata, kalau gua rajin tulis, nanti gua boleh popular dan terkenal macam "blogger" lain yang ada kat Malaysia ni. Gua pun anggukkan aje. takde makna gua nak terkenal-kenal pasal benda alah ni. Baik gua buat kerja, cucuk tanam ker, meniaga burger ker, ada gak faedah, dapatlah sen nak beli "roti"atau "butang". He he he.

Mula-mula buat blog ni, makan masa 2-3 minggu juga gua nak fikir, fikir nak tulis apa kejadah dalam ni, gua tanya Diya nak tulis apa, dia boleh cakap apa lu orang nak tahu?.

"Tulislah pasal saya suka kat awak", lepas tu bagi satu senyuman manis lemak berkrim yang penuh makna kat gua. Hek eleh, awek IT ni kang ada yang kena radak dengan gua gak. Gua syak dia syok dengan gua tapi gua tak nak gopoh-gopoh. Gua sedar gua ni siapa kat opis ni. Gua budak pejabat merangkap peon merangkap pemandu tauke besar opis gua ni. Bab ni nantilah gua cerita kat lu orang.

Buat masa ni, ni kisah gua untuk lu orang baca. Macam gampangkan "ending" ayat ni. Jumpa lain kali.

No comments:

Post a Comment